در روزهایی که تأکید وزارت بهداشت و به تبع آن شهرداری همدان بر خانه ماندن شهروندان است، در پی راهاندازی پویش "در خانه میمانیم"درگاه الکترونیک شهرداری همدان به نشانی www.hamedan.ir بخشی از خدمات شهرداری همدان را در 10 گروه اصلی به شکل الکترونیک ارایه خواهد داد. بر اساس این گزارش، نوسازی و درآمد، عوارض خودرو، شهــرسـازی، اطلاع رسانی و خدمات شهری از خدمات الکترونیک هستند. همچنین حمل و نقل و ترافیک، آموزشی، ارتباطات مردمی، فرهنگی و گردشگـری و مشارکت و سرمایهگذاری از دیگر خدمات شهرداری همدان است که به شکل الکترونیک ارائه میشود.
این گزارش میافزاید: در زیر مجموعه هریک از گروههای فوق خدمات متنوعی در دسترس است که از مهمترین آنها میتوان به محاسبه و پرداخت صورتحساب عوارض نوسازی (با احتساب 30درصد تخفیف بهای خدمات از طریق پرداخت اینترنتی) و دریافت گواهی پرداخت توسط مالک که به منزله دریافت مفاصاحساب پرداخت عوارض نوسازی سال جاری است اشاره کرد.
همچنین پرداخت اینترنتی عوارض خودرو و دریافت گواهی پرداخت، درخواست اصلاح اطلاعات پرونده نوسازی، پاسخ گوی 137 جهت دریافت کلیه مشکلات شهروندان در حوزه خدمات شهری و انتقادات و پیشنهادات مردمی، سامانه مناقصات و مزایدات (پایگاه اطلاع رسانی تأمین کنندگان شهرداری همدان) دیگر زیرمجموعهها را شامل م شود.
این گزارش در ادامه به معرفی سایر زیرمجموعهها از جمله دریافت ضوابط و دستورالعملهای شهرسازی و معماری، بانک ایدههای مدیریت شهری، دریافت اخبار و رویدادهای خبری روز مربوط به حوزههای مختلف شهرداری همدان، ثبت اطلاعات متخصصان و نخبگان در سامانه مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان میپردازد.
گفتنی است با توجه به اهم استفاده از میز خدمت الکترونیکی در شهرداری ها، سازمان فناوری اطلاعات در سال آینده با توسعه خدمات متنوعتری در راستای توسعه شهر و شهرداری الکترونیک در خدمت شهروندان خواهد بود.